curs: OPERACIONS AUXILIARS DE SERVEIS ADMINISTRATIUS I GENERALS
Nivell: 1
Durada total del curs: 470 hores
Horari: de 9h a 14h
Data inici: Febrer 2024 // Data fi: Juliol 2024
MÒDUL FORMATIU 1.- TÈCNIQUES ADMINISTRATIVES BÀSIQUES – 150 hores
Organització empresarial i de recursos humans
- Representar les funcions bàsiques i els fluxos d’informació fonamentals en estructures organitzatives públiques o privades determinades, a través d’organigrames.
- Identificar els criteris d’actuació professional que permeten la integració i cooperació de les activitats de suport administratiu en un grup de treball o departament, contribuint a crear un clima de treball productiu, d’acord amb una ètica personal i professional.
Gestió auxiliar de la correspondència i paqueteria en l’empresa.
- Aplicar tècniques bàsiques de recepció, classificació i distribució de paqueteria i de correu convencional i telemàtic.
Gestió auxiliar de documentació econòmic-administrativa i comercial.
- Aplicar les tècniques de registre i classificació de la documentació administrativa bàsica, especificant la seva funció, elements i requisits fonamentals, a través d’aplicacions informàtiques adequades.
- Operar amb mitjans de pagament bàsics, identificant els requisits fonamentals dels justificants de les operacions, els emissors i receptors, i els imports i càlculs
- Aplicar procediments de control d’existències de documentació, material i equips d’oficina i els mètodes de registre i accés, i l’estoc de seguretat establert.
MÒDUL FORMATIU 2.- OPERACIONS BÀSIQUES DE COMUNICACIÓ – 120 hores
Comunicació en las relacions professionals.
- Aplicar tècniques de comunicació efectiva, en situacions de relacions professionals amb persones internes o externes de l’organització, seleccionant les pautes d’actuació apropiades en funció dels diferents elements, barreres, dificultats i alteracions.
- Aplicar pautes de comportament assertiu en processos de comunicació en grups de treball, utilitzant-les en funció de diferents situacions professionals relacionades amb les activitats de suport administratiu.
- Aplicar pautes bàsiques d’actuació per al tractament de situacions de conflicte en l’actuació professional, tenint en compte diferents comportaments i les seves possibles conseqüències.
Comunicació oral i escrita en la empresa.
- Aplicar tècniques de comunicació escrita en la confecció i emplenat d’avisos, rètols o altres documents d’informació anàlegs, mitjançant la utilització d’instruments d’escriptura manuals o electrònics.
- Utilitzar tècniques bàsiques de comunicació presencial, transmetent informació operativa i d’imatge corporativa d’acord amb els usos i costums soci professionals rutinaris, d’organitzacions i interlocutors tipus.
- Utilitzar tècniques bàsiques de comunicació telefònica i telemàtica per proporcionar informació operativa, aplicant els protocols i pautes d’imatge corporativa tipus en l’actuació empresarial.
MÒDUL FORMATIU 3.- REPRODUCCIÓ I ARXIU – 120 hores
Gestió auxiliar d’arxiu en suport convencional o informàtic.
- Utilitzar les funcions bàsiques dels sistemes operatius habituals en la gestió i cerca de carpetes i
- Aplicar tècniques d’arxiu i classificació bàsiques i habituals en la codificació i organització de documentació administrativa tipus, utilitzant arxius físics o informàtics.
- Utilitzar les tècniques bàsiques d’accés, lliurament, transferència i eliminació de documents i arxius, en funció dels diferents nivells d’accés, conservació i vigència.
- Utilitzar les funcions bàsiques de bases de dades necessàries, introduint, ordenant, consultant i presentant informació de forma actualitzada.
Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic.
- Comprovar el funcionament bàsic dels equips de reproducció, informàtics i d’enquadernació funcional fotocopiadores, impressores, escàners, reproductores, perforadores, enquadernadores o uns altres, identificant les incidències elementals, d’acord amb els manuals d’ús i sistemes d’ajuda.
- Utilitzar útils de reprografia, obtenint còpies en format documental i/o digital de documentació tipus, d’acord amb criteris i estàndards de qualitat definits.
- Utilitzar materials i útils d’enquadernació funcional amb precisió, atenent a les característiques dels documents tipus, respectant els criteris de seguretat i sostenibilitat.
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA – 40 hores
- Inserció laboral, sensibilització mediambiental ien igualtat de gènere.
- Bàsic de prevenció de riscos.
MÒDUL DE PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS – 40 hores
- Realitzar operacions bàsiques de recepció, classificació i distribució de paqueteria i de correu convencional i telemàtic.
- Realitzar operacions de registre i classificació de documentació administrativa bàsica, control d’existències de material i equips d’oficina i càlcul bàsic en operacions de tresoreria.
- Realitzar operacions bàsiques de comunicació telefònica, telemàtica i presencial per proporcionar informació operativa, aplicant els protocols i les pautes d’imatge corporativa tipus en l’actuació empresarial.
- Realitzar operacions d’arxivament i classificació bàsiques i habituals en la codificació i organització de documentació administrativa tipus, utilitzant arxius físics o informàtics.
- Realitzar i comprovar el funcionament bàsic dels equips de reproducció, informàtics i d’enquadernació funcional –fotocopiadores, impressores, escàners, reproductors, perforadores, enquadernadores o altres–, identificant les incidències elementals, d’acord amb els manuals d’ús i sistemes d’ajuda.
- Participar en els processos de treball de l’empresa, seguint les normes i instruccions establertes en el centre de treball.