Cursos disponibles

OPERACIONS AUXILIARS DE SERVEIS ADMINISTRATIUS I GENERALS


MÒDUL FORMATIU 1.- TÈCNIQUES ADMINISTRATIVES BÀSIQUES – 150 hores

Organització empresarial i de recursos humans

  • Representar les funcions bàsiques i els fluxos d’informació fonamentals en estructures organitzatives públiques o privades determinades, a través d’organigrames.
  • Identificar els criteris d’actuació  professional que permeten  la  integració i cooperació de  les   activitats  de  suport  administratiu  en  un grup de treball  o  departament,  contribuint a  crear  un clima de  treball  productiu, d’acord amb una ètica personal i professional.

Gestió auxiliar de la correspondència i paqueteria en l’empresa.

  • Aplicar tècniques bàsiques de recepció, classificació i distribució de paqueteria i de correu convencional i telemàtic.

Gestió auxiliar de documentació econòmic-administrativa i comercial.

  • Aplicar les tècniques de registre i classificació de la documentació  administrativa  bàsica,  especificant  la seva funció, elements i requisits fonamentals, a través d’aplicacions informàtiques adequades.
  • Operar amb mitjans de pagament bàsics, identificant  els  requisits  fonamentals  dels  justificants  de  les operacions, els emissors i receptors, i els imports i càlculs
  • Aplicar procediments de control d’existències de documentació, material i equips d’oficina i els  mètodes de registre i accés, i l’estoc de seguretat establert.

Interpretar plànols de peces i manuals tècnics d’automoció.

  • Explicar les especificacions de cotes, toleràncies, acabats i estrenyis.
  • Interpretar la composició dels processos de muntatge i desmuntatge de les peces a través dels seus plànols o croquis.
  • Respectar les instruccions de muntatge descrites en els manuals.
  • Manejar els manuals de taller, codificació i referències de peces.

MÒDUL FORMATIU 2.- OPERACIONS BÀSIQUES DE COMUNICACIÓ – 120 hores

Comunicació en las relacions professionals.

  • Aplicar tècniques  de  comunicació  efectiva,  en  situacions  de  relacions  professionals  amb     persones internes  o  externes  de  l’organització,  seleccionant  les  pautes  d’actuació  apropiades  en  funció    dels diferents elements, barreres, dificultats i alteracions.
  • Aplicar pautes de comportament assertiu en processos de comunicació en grups de treball,  utilitzant-les en funció de diferents situacions professionals relacionades amb les activitats de suport administratiu.
  • Aplicar pautes bàsiques d’actuació per al tractament de situacions de conflicte en l’actuació professional, tenint en compte diferents comportaments i les seves possibles conseqüències.

Comunicació oral  i escrita en la empresa.

  • Aplicar tècniques de comunicació escrita en la confecció i  emplenat d’avisos, rètols  o  altres  documents d’informació anàlegs, mitjançant la utilització d’instruments d’escriptura manuals o electrònics.
  • Utilitzar tècniques bàsiques  de  comunicació  presencial,  transmetent  informació  operativa  i  d’imatge corporativa d’acord amb els usos i costums  soci  professionals  rutinaris,  d’organitzacions i  interlocutors tipus.
  • Utilitzar tècniques  bàsiques  de   comunicació   telefònica  i   telemàtica   per   proporcionar   informació operativa, aplicant els protocols i pautes d’imatge corporativa tipus en l’actuació empresarial.

MÒDUL FORMATIU 3.- REPRODUCCIÓ I ARXIU – 120 hores

Gestió auxiliar d’arxiu en suport convencional o informàtic.

  • Utilitzar les funcions bàsiques dels sistemes operatius habituals en la gestió i cerca  de  carpetes  i
  • Aplicar tècniques  d’arxiu  i  classificació   bàsiques  i   habituals  en    la   codificació    i   organització    de documentació administrativa tipus, utilitzant arxius físics o informàtics.
  • Utilitzar les tècniques bàsiques d’accés, lliurament, transferència i eliminació de documents  i  arxius,  en funció dels diferents nivells d’accés, conservació i vigència.
  • Utilitzar les  funcions  bàsiques  de  bases  de  dades   necessàries,   introduint,   ordenant,   consultant i presentant informació de forma actualitzada.

Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic.

  • Comprovar el funcionament bàsic dels equips de  reproducció,  informàtics  i  d’enquadernació funcional fotocopiadores,  impressores,  escàners,   reproductores,   perforadores,  enquadernadores o   uns  altres, identificant les incidències elementals, d’acord amb els manuals d’ús i sistemes d’ajuda.
  • Utilitzar útils de reprografia,  obtenint  còpies  en  format documental i/o digital  de  documentació tipus, d’acord amb criteris i estàndards de qualitat definits.
  • Utilitzar materials  i  útils  d’enquadernació funcional  amb precisió,  atenent  a  les  característiques  dels documents tipus, respectant els criteris de seguretat i sostenibilitat.

FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA – 40 hores

  • Inserció laboral, sensibilització mediambiental ien igualtat de gènere.
  • Bàsic de prevenció de riscos.

MÒDUL DE PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS – 80 hores       

  • Realitzar operacions bàsiques de recepció, classificació i distribució de paqueteria i de correu convencional i telemàtic.
  • Realitzar operacions de registre i classificació de documentació administrativa bàsica, control d’existències de material i equips d’oficina i càlcul bàsic en operacions de tresoreria.
  • Realitzar operacions bàsiques de comunicació telefònica, telemàtica i presencial per proporcionar informació operativa, aplicant els protocols i les pautes d’imatge corporativa tipus en l’actuació empresarial.
  • Realitzar operacions d’arxivament i classificació bàsiques i habituals en la codificació i organització de documentació administrativa tipus, utilitzant arxius físics o informàtics.
  • Realitzar i comprovar el funcionament bàsic dels equips de reproducció, informàtics i d’enquadernació funcional –fotocopiadores, impressores, escàners, reproductors, perforadores, enquadernadores o altres–, identificant les incidències elementals, d’acord amb els manuals d’ús i sistemes d’ajuda.
  • Participar en els processos de treball de l’empresa, seguint les normes i instruccions establertes en el centre de treball.

MÒDUL FORMATIU 1.- TÈCNIQUES ADMINISTRATIVES BÀSIQUES – 150 hores

Organització empresarial i de recursos humans

  • Representar les funcions bàsiques i els fluxos d’informació fonamentals en estructures organitzatives públiques o privades determinades, a través d’organigrames.
  • Identificar els criteris d’actuació  professional que permeten  la  integració i cooperació de  les   activitats  de  suport  administratiu  en  un grup de treball  o  departament,  contribuint a  crear  un clima de  treball  productiu, d’acord amb una ètica personal i professional.

Gestió auxiliar de la correspondència i paqueteria en l’empresa.

  • Aplicar tècniques bàsiques de recepció, classificació i distribució de paqueteria i de correu convencional i telemàtic.

Gestió auxiliar de documentació econòmic-administrativa i comercial.

  • Aplicar les tècniques de registre i classificació de la documentació  administrativa  bàsica,  especificant  la seva funció, elements i requisits fonamentals, a través d’aplicacions informàtiques adequades.
  • Operar amb mitjans de pagament bàsics, identificant  els  requisits  fonamentals  dels  justificants  de  les operacions, els emissors i receptors, i els imports i càlculs
  • Aplicar procediments de control d’existències de documentació, material i equips d’oficina i els  mètodes de registre i accés, i l’estoc de seguretat establert.

Interpretar plànols de peces i manuals tècnics d’automoció.

  • Explicar les especificacions de cotes, toleràncies, acabats i estrenyis.
  • Interpretar la composició dels processos de muntatge i desmuntatge de les peces a través dels seus plànols o croquis.
  • Respectar les instruccions de muntatge descrites en els manuals.
  • Manejar els manuals de taller, codificació i referències de peces.

MÒDUL FORMATIU 2.- OPERACIONS BÀSIQUES DE COMUNICACIÓ – 120 hores

Comunicació en las relacions professionals.

  • Aplicar tècniques  de  comunicació  efectiva,  en  situacions  de  relacions  professionals  amb     persones internes  o  externes  de  l’organització,  seleccionant  les  pautes  d’actuació  apropiades  en  funció    dels diferents elements, barreres, dificultats i alteracions.
  • Aplicar pautes de comportament assertiu en processos de comunicació en grups de treball,  utilitzant-les en funció de diferents situacions professionals relacionades amb les activitats de suport administratiu.
  • Aplicar pautes bàsiques d’actuació per al tractament de situacions de conflicte en l’actuació professional, tenint en compte diferents comportaments i les seves possibles conseqüències.

Comunicació oral  i escrita en la empresa.

  • Aplicar tècniques de comunicació escrita en la confecció i  emplenat d’avisos, rètols  o  altres  documents d’informació anàlegs, mitjançant la utilització d’instruments d’escriptura manuals o electrònics.
  • Utilitzar tècniques bàsiques  de  comunicació  presencial,  transmetent  informació  operativa  i  d’imatge corporativa d’acord amb els usos i costums  soci  professionals  rutinaris,  d’organitzacions i  interlocutors tipus.
  • Utilitzar tècniques  bàsiques  de   comunicació   telefònica  i   telemàtica   per   proporcionar   informació operativa, aplicant els protocols i pautes d’imatge corporativa tipus en l’actuació empresarial.

MÒDUL FORMATIU 3.- REPRODUCCIÓ I ARXIU – 120 hores

Gestió auxiliar d’arxiu en suport convencional o informàtic.

  • Utilitzar les funcions bàsiques dels sistemes operatius habituals en la gestió i cerca  de  carpetes  i
  • Aplicar tècniques  d’arxiu  i  classificació   bàsiques  i   habituals  en    la   codificació    i   organització    de documentació administrativa tipus, utilitzant arxius físics o informàtics.
  • Utilitzar les tècniques bàsiques d’accés, lliurament, transferència i eliminació de documents  i  arxius,  en funció dels diferents nivells d’accés, conservació i vigència.
  • Utilitzar les  funcions  bàsiques  de  bases  de  dades   necessàries,   introduint,   ordenant,   consultant i presentant informació de forma actualitzada.

Gestió auxiliar de reproducció en suport convencional o informàtic.

  • Comprovar el funcionament bàsic dels equips de  reproducció,  informàtics  i  d’enquadernació funcional fotocopiadores,  impressores,  escàners,   reproductores,   perforadores,  enquadernadores o   uns  altres, identificant les incidències elementals, d’acord amb els manuals d’ús i sistemes d’ajuda.
  • Utilitzar útils de reprografia,  obtenint  còpies  en  format documental i/o digital  de  documentació tipus, d’acord amb criteris i estàndards de qualitat definits.
  • Utilitzar materials  i  útils  d’enquadernació funcional  amb precisió,  atenent  a  les  característiques  dels documents tipus, respectant els criteris de seguretat i sostenibilitat.

FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA – 40 hores

  • Inserció laboral, sensibilització mediambiental ien igualtat de gènere.
  • Bàsic de prevenció de riscos.

MÒDUL DE PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS – 80 hores       

  • Realitzar operacions bàsiques de recepció, classificació i distribució de paqueteria i de correu convencional i telemàtic.
  • Realitzar operacions de registre i classificació de documentació administrativa bàsica, control d’existències de material i equips d’oficina i càlcul bàsic en operacions de tresoreria.
  • Realitzar operacions bàsiques de comunicació telefònica, telemàtica i presencial per proporcionar informació operativa, aplicant els protocols i les pautes d’imatge corporativa tipus en l’actuació empresarial.
  • Realitzar operacions d’arxivament i classificació bàsiques i habituals en la codificació i organització de documentació administrativa tipus, utilitzant arxius físics o informàtics.
  • Realitzar i comprovar el funcionament bàsic dels equips de reproducció, informàtics i d’enquadernació funcional –fotocopiadores, impressores, escàners, reproductors, perforadores, enquadernadores o altres–, identificant les incidències elementals, d’acord amb els manuals d’ús i sistemes d’ajuda.
  • Participar en els processos de treball de l’empresa, seguint les normes i instruccions establertes en el centre de treball.

*Aquest curs es realitza online, exceptuant els exàmens de final de mòdul que obligatòriament es faran presencialment a Vilanova del Camí.

MÒDUL FORMATIU 1 – OPERACIONS ADMINISTRATIVES COMERCIALS – 160h

MÒDUL FORMATIU 2 – GESTIÓ OPERATIVA DE TRESORERIA – 90 hores

MÒDUL FORMATIU 3 – GESTIÓ AUXILIAR DE PERSONAL – 90h

MÒDUL FORMATIU 4 – REGISTRES COMPTABLES –  120h

MÒDUL FORMATIU 5 – ENREGISTRAMENT DE DADES – 90h

MÒDUL FORMATIU 6 – GESTIÓ D’ARXIUS – 60h

MÒDUL FORMATIU 7 – OFIMÀTICA – 190h

FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA – 40h

MÒDUL DE PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS – 80h


OPERACIONS AUXILIARS DE MANTENIMENT EN ELECTROMECÀNICA

MÒDUL FORMATIU 1.- MECANITZAT BÀSIC – 90 hores

  • Aplicar les tècniques de mecanitzat manual, seleccionar les eines i útils necessaris per realitzar les operacions.
  • Comparar les tècniques d’unió entre peces amb la finalitat de seleccionar les eines i útils necessaris per realitzar les operacions.
  • Manejar amb destresa les eines manuals elèctriques i pneumàtiques utilitzades en la mecanització, desmuntatge i muntatge de peces.
  • Interpretar plànols de peces i manuals tècnics d’automoció.
  • Operar destrament amb els aparells, útils i eines, utilitzats en les tasques de mesurament i comprovacions.
  • Operar amb els equips de soldadura tova i elèctrica per elèctrode revestit sense ser requerida una gran destresa.
  • Aplicar les normes de neteja, normes de recollida de residus i la seva classificació, normes de seguretat i manteniment diari.

MÒDUL FORMATIU 2.- TÈCNIQUES BÀSIQUES DE MECÀNICA DE VEHICLES – 90 hores

  • Operar amb els equips i mitjans necessaris per realitzar el manteniment bàsic del motor d’explosió i dièsel segons procediments establerts.
  • Operar amb els equips i mitjans necessaris per realitzar el manteniment bàsic del sistema de suspensió i rodes del vehicle, segons procediments establerts.
  • Operar amb els equips i mitjans necessaris per realitzar el manteniment bàsic dels sistemes de transmissió i frens del vehicle, segons procediments establerts.
  • Realitzar el manteniment bàsic i neteja diària de les màquines i equips bàsics d’un taller d’automoció.
  • Aplicar les normes de neteja, normes de recollida de residus i la seva classificació, normes de seguretat i manteniment diari.

MÒDUL 3.- TÈCNIQUES BÀSIQUES D’ELECTRICITAT DE VEHICLES –  90 hores

  • Operar amb els equips i mitjans necessaris per realitzar el manteniment bàsic dels sistemes de càrrega i arrencada del vehicle, executant les operacions amb els mitjans i equips necessaris, segons procediments establerts.
  • Operar amb els equips i mitjans necessaris per realitzar el manteniment bàsic dels sistemes elèctrics auxiliars del vehicle, executant les operacions segons els procediments establerts.
  • Aplicar les normes de neteja, normes de recollida de residus i la seva classificació, normes de seguretat i manteniment diari.

FORMACIÓ COMPLEMENTARIA – 40 hores

MÒDUL FORMATIU PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS – 40 hores


MÒDUL FORMATIU 1.- SISTEMES DE CARREGA I ARRENCADA DE VEHICLES I CIRCUITS

ELECTRÒNICS BÀSIC – 210 hores

Electricitat, electromagnetisme i electrònica aplicats a  l’automòbil

  • Lleis i regles més rellevants de l’electricitat a la resolució de circuits elèctrics de corrent continu.
  • Principis bàsics d’electromagnetisme.
  • Funcionalitat dels conjunts elèctrics – electrònics bàsics, relacionats amb diferents sistemes del vehicle.
  • Aparells de mesures elèctriques (polímetres, oscil·loscopis, equips de diagnosis, etc) utilitzats en el manteniment de sistemes de vehicles.
  • Circuits elèctrics bàsics, utilitzant els elements elèctrics/electrònics requerits, sobre panell maqueta o vehicle.

Manteniment del sistema d’arrencada del motor del vehicle

  • Motor d’arrencada i els elements associats al circuit d’arrencada de forma adequada a les seves característiques.
  • Sistema elèctric d’arrencada, analitzant el funcionament d’aquest, usant els equips, mitjans i tècniques de diagnòstic adequats.
  • Operar destrament amb els materials, equips, eines i utillatge específic, segons processos establerts i racionalitzats, necessaris per desenvolupar el manteniment dels sistemes de càrrega i arrencada.

Manteniment del sistema de càrrega amb alternador

  • Sistema de càrrega elèctrica de forma adequada a les seves característiques.
  • Avaries del sistema elèctric de càrrega, analitzant el funcionament d’aquest, usant els equips, mitjans i tècniques de diagnòstic adequats.
  • Materials, equips, eines i utillatge específic, segons processos establerts i racionalitzats, necessaris per desenvolupar el manteniment del sistema de càrrega.
  • Modificació o una nova instal·lació a dur a terme en el sistema de càrrega del vehicle, seleccionant els materials, components i elements necessaris per realitzar-la.

Prevenció de riscos laborals i mediambientals en manteniment de vehicles

  • Analitzar les mesures de prevenció i de seguretat respecte a les actuacions de la manipulació de les instal·lacions equips, contingudes  en els plans de seguretat de les empreses del sector.
  • Aplicar el pla de seguretat analitzant les mesures de prevenció, seguretat i protecció mediambiental de l’empresa.
  • Aplicar les mesures de protecció mediambiental i reciclatge de residus de l’empresa.

MÒDUL FORMATIU 2.- CIRCUITS ELÈCTRICS AUXILIARS DE VEHICLES – 150 hores

Manteniment de sistemes d’enllumenat i de senyalització

  • Funcionament i identificació de les avaries dels sistemes d’enllumenat exterior (població, encreuament, carretera, antiboira, etc) del vehicle emprant tècniques de diagnòstic i equips adequats.
  • Funcionament i identificació de les avaries dels sistemes d’enllumenat interior (habitacle, guantera, portes, espot de lectura, etc) del vehicle emprant tècniques de diagnòstic i equips adequats.
  • Funcionament i identificació de les avaries dels sistemes de senyalització exterior (intermitent, llums d’emergència, stop, indicador acústic, etc.) del vehicle emprant tècniques de diagnòstic i equips adequats.
  • Funcionament i identificació de les avaries dels sistemes de senyalització interior (testimonis, odòmetres, butzer, missatges en pantalla, síntesi de paraula etc.) del vehicle emprant tècniques de diagnòstic i equips adequats.
  • Elements o conjunts dels circuits d’enllumenat i maniobra i senyalització, aconseguint restablir les seves anteriors condicions d’operativitat.

Manteniment dels dispositius elèctrics d’habitacle i cofre  motor

  • Funcionament i identificació de les avaries dels dispositius elèctrics de l’habitacle i  cofre motor del vehicle emprant tècniques de diagnòstic i equips adequats.
  • Mantenir i/o substituir elements o conjunts dels dispositius auxiliars elèctrics de l’habitacle i cofre motor, aconseguint restablir les seves anteriors condicions d’operativitat.
  • Realitzar el muntatge de nous equips en els circuits elèctrics auxiliars, duent a terme les modificacions i/o instal·lacions necessàries, ajustant-se a la normativa.

Manteniment de xarxes multiplexades

  • Interpretar la documentació tècnica (topografia de la xarxa multiplexada, esquemes elèctrics i seguiment del bus a través d’ells), identificar els sistemes electrònics connectats al bus i la funcionalitat general de cadascun d’ells per determinar, en cada cas els senyals que reben de diferents sensors i les que intercanvien amb altres sistemes.
  • Diagnosticar, analitzar i reparar avaries de sistemes controlats electrònicament en els diferents automòbils equipats amb xarxes multiplexades seleccionant i utilitzant els mitjans més adequats per a això.
  • Corregir problemes de configuració i/o programació en els sistemes electrònics que ho precisin.

MÒDUL FORMATIU 3.-  SISTEMES DE SEGURETAT I CONFORTABILITAT DE VEHICLES – 140 hores

Manteniment de sistemes de seguretat i de suport a la conducció

  • Descriure el funcionament de sistemes auxiliars de seguretat i suport a la conducció analitzant les seves característiques tècniques per realitzar substitucions de components.
  • Operar destrament amb materials, equips, eines i utillatge específic necessari per substituir i/o reparar els elements o equips que configuren els sistemes de seguretat i suport a la conducció.
  • Mantenir els sistemes perifèrics i instal·lacions relacionades amb els sistemes de seguretat i suport a la conducció, així com el manteniment d’ordinadors de bord i altres sistemes d’informació.
  • Reparar les avaries dels sistemes auxiliars de seguretat i suport a la conducció d’acord a les pautes dels fabricants i normes de seguretat i salut laboral.

Manteniment de sistema de climatització

  • Identificar els components del sistema de climatització (ventilació, calefacció i aire condicionat) analitzant el seu funcionament, emprant les tècniques de diagnòstic, equips i mitjans adequats.
  • Operar destrament amb materials, equips, eines i utillatge específic necessari per substituir i/o reparar els elements o equips que configuren el sistema de climatització.
  • Mantenir el sistema de climatització del vehicle i resoldre les avaries.

Muntatge i manteniment d’equips d’àudio, vídeo i telecomunicacions

  • Muntar equips d’àudio, vídeo i telecomunicacions i mantenir operativa la instal·lació dels mateixos.
  • Operar destrament amb materials, equips, eines i utillatge específic necessari per substituir i/o reparar els elements o equips d’àudio, vídeo i telecomunicacions.
  • Reparar avaries en els equips d’àudio, vídeo i telecomunicacions.

FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA –  10 hores

  • Inserció laboral, sensibilització mediambiental ien igualtat de gènere.

MÒDUL FORMATIU PRÀCTIQUES PROFESSIONALS NO LABORALS  – 80 hores

  • Participar en els processos de treball de l’empresa, seguint les normes i instruccions establertes al centre de treball.
  • Participar en els processos d’atenció al client, acompanyant a l’encarregat.
  • Participar en la gestió del magatzem, demanats de peces i productes consumibles.
  • Participar en el diagnòstic i reparació d’avaries elèctriques i electròniques de vehicles en una situació real.

SSCS0208 - ATENCIÓ SOCIOSANITÀRIA A PERSONES DEPENDENTS EN INSTITUCIONS SOCIALS

--

MÒDUL FORMATIU 1.- MF1016_2: Suport en l’organització d’intervencions en l’àmbit institucional. (100 hores)

  • Suport en la recepció i acolliment en institucions de persones dependents.
  • Suport en l’organització d’activitats per a persones dependents en institucions.

MÒDUL FORMATIU 2.- MF1017_2: Intervenció en l’atenció higienico-alimentària en institucions. (70 hores)

MÒDUL FORMATIU 3.- MF1018_2: Intervenció en l’atenció sociosanitària en institucions. (70 hores)

MÒDUL FORMATIU 4.- MF1019_2: Suport psicosocial, atenció relacional i comunicativa en institucions. (130 hores)

  • Animació social de persones dependents en institucions.
  • Manteniment i millora de les activitats diàries de persones dependents en institucions.
  • Tècniques de comunicació amb persones dependents en institucions.

FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA (40 hores)

  • Inserció laboral, sensibilització mediambiental ien igualtat de gènere.
  • Bàsic de prevenció de riscos.

MP0029: Mòdul de pràctiques professionals no laborals d’atenció sociosanitària a persones dependents en institucions. (80 hores)



Categories de cursos